חוגגים 125 שנה לביה"ח צרפתי-נצרת: "אחד החוזקות של העיר"

בית החולים צרפתי- נצרת מציין את 125 שנה לפעילותו והפיכתו לאחד החוזקות ומסמליה הבולטים של העיר. שנת ה-125 שנה לפעילות ביה"ח צרפתי- נצרת תצוין לאורך כל השנה של 2023, לכבוד שנת ה-125 עיצבה מחלקת השיווק של בית החולים לוגו ייעודי וצבעוני המשקף 125 שנות פעילות, נוכחות, נתינה, אהבה, מצוינות והישגים.

בית חולים סנט וינסנט דה פול (בי"ח צרפתי) נוסד בשנת 1898 ע"י הנזירה "סיוני ליאון" כשליחות של מסדר הנזירות הרחמניות בארץ הקודש ומתוך כוונות של עזרה, חמלה ונתינה וזאת לפי דרכו של הקדוש סנט וינסנט. בתחילת דרכו בשנת 1898 בית החולים פעל עם 14 מיטות, ולאורך השנים הופעל על ידי הנזירות והמתנדבים. לאורך השנים ועד היום בית החולים ממשיך לרכוש כלים וידע, על מנת להתפתח בכל התחומים האפשריים, אשר מחזקים את עקרונות השליחות שלמענה בית החולים הוקם על ידי הנזירות.

כיום בית החולים סנט וינסנט פועל כבית חולים כללי ציבורי ותחת הרגולציה של משרד הבריאות, מכיל 140 מיטות אשפוז (נשים ויולדות, ילדים (מחלקה ורפואה דחופה), פגיה, א.א.ג, עיניים, מחלקה סיעודית, מכון התפתחות הילד, חדרי ניתוח ומכון דימות ומרפאות חוץ). כמו כן מתקיימות בבית החולים תוכניות התמחות של רופאים בתחומים אלו. בית החולים מסונף לפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בצפת (בר אילן) ומתקיימות בו תוכניות לימוד קליני של בתי ספר לסיעוד בסביבה.

על אף היותנו בית חולים קטן תמיד  ביה"ח צרפתי דואג ומקפיד על הצטיינות במתן שירותים איכותיים ובטיחותיים לכלל תושבי האזור ללא יוצא מהכלל. בשנת 2016 בית החולים השיג את תעודת האקרדיטציה הבינלאומית (JCI) בגאווה רבה והיחידי בנצרת. כמו כן בית החולים זוכה ברף הצטיינויות חוזרות ונשנות במודלי לאומיים לאבטחת איכות הטיפול במניעת זיהומים, איכות ובטיחות הטיפול ופגיה.

קצת היסטוריה:

זה היה בשנת 1898 כאשר האחות  סיון קיבלה מכתב מהממונים עליה המבקשים הקמת בית החולים הצרפתי. קדמו לכך כמה צעדים, הראשון שבהם היה כאשר תושבי נצרת פנו לאחיות הרחמניות לבוא ולהתיישב בעירן בשל הצורך הדחוף לשירות שלהן. כדי לזרז צעד זה, פנו תושבי נצרת לאפיפיור בבקשה לזרז את הגעתן של בנות האהבה.

שנת 1897 סימנה את הצעד החשוב ביותר כאשר הפטריארך "פיאבי"  הביע בפני האחות סיון את רצונו שאחיות הרחמניות יגיעו לנצרת ובינואר של השנה שלאחר מכן, בשנת 1898, קיבלה האחות סיון מכתב מהממונים עליה בו מבקשים ממנה להתחיל לעבוד על הקמת בית החולים הצרפתי.

בעת קבלת המכתב מהממונים עליה, סבלה האחות סיון מדלקת ריאות קשה שריתקה אותה למיטה, אך זה לא מנע ממנה לבצע את המשימה ההומניטרית הזו: "אין לנו זמן, אנחנו צריכים לקום וללכת", אמרה האחות סיון,   הנזירות התנגדו, אך היא התעקשה להתחיל בעבודה ופנתה אליהן, "בואו לא נבזבז זמן, זו שעתו של אלוהים". למחרת, השני בפברואר, נסעו האחות סיון ושלוש נזירות לנצרת, אך רק שעתיים לאחר הגעתן לנצרת, הגיע למנזר בביירות מכתב מהקונסול הכללי בביירות, ובו הורה לאחות סיון שלא לנסוע לנצרת.

עם קבלת המכתב, הנזירות בירכו את רוח הקודש שנתן לה השראה לנסוע במהירות והאחות שיאון אמרה "מאוחר יותר, האם הייתי מתנגדת לפקודות אם הייתי עדיין בלבנון".

ב-19 במרץ 1898 שכרו האחות סיון ושלושת מלוויה בית (בית של משפחת כרם) כדי להניח את הלבנה הראשונה של בית החולים ולספק את שירותיהם  עם 17 מיטות, כהתחלה הצנועה של בית החולים הצרפתי בנצרת, שהפך היום למוסד רפואי המספק שירותים לא רק לתושבי נצרת אלא גם לנצרת ופרבריה ולחולים בערים הנמצאות הרחק מהאזור.

חדשות

Comments are disabled.