הנאום של פרופ' נאיל אליאס בטקס החגיגי ל 125שנה להיווסדות ביה"ח צרפתי-נצרת

ביום שני, 20.03.2023 בטקס מרשים וחגגי, ציין בית חולים צרפתי נצרת 125 שנה להיווסדותו- 125 שנות פעילות, נוכחות, נתינה, אהבה, מצוינות והישגים.

הנאום המלא של פרופ' נאיל אליאס:

כבוד הנזירה האיזורית סיר לוריס עוביד  וכבוד הנזירות סיר קטריה, סיר מהא, וסיר סוזאן. כבוד ראש העיר מר עלי סלאם. כבוד קונסול צרפת בחיפה מר סטיפאן טוליה. אנשי דת נכבדים, הארכיבישוף רפיק נהרא, ושיח נאסר דראושה, כבוד ראש העיר נוף הגליל מר רונן פלוט, כבוד ראש העיר סכנין דר ספואת אבו ריא, כבוד ראש המועצה יפיע מר מאהר חליליה, פרופ' גוני יונס -נציג הפקולטה לרפואה, מנהלי בתי חולים נכבדים , פרופ' סלמאן זרקא, ד"ר אבראהים חרבג'י, פרופ' פהד חכים, ד"ר מאור ממן, מר אלכס סגן מפקד תחנת נצרת, חברי ההנהלה, מנהלים ומנהלות, אורחים נכבדים ועובדות ועובדים יקרים…

בתחילת דברי אני רוצה להודות בשמי ובשם הנזירות הרחמניות, הנהלת בית החולים וכל עובדות ועובדי בית החולים , לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על הברכה החמה. אדוני הנשיא ריגשת אותנו במילים החמות שלך. כמו כן אנו מודים למנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב שנבצר ממנו להגיע בשל אילוצי לו"ז, מודים לו על הברכה החמה וההוקרה על העשיה של בית החולים.

אני מאוד נרגש וגאה לעמוד מולכם היום באירוע חגיגי זה לציון 125 שנים להיווסדו של בית החולים הצרפתי. יש ארועים שחוגגים מידי שנה כמו חגים, או לעיתים קרובות כמו הקמת שרות חדש אבל אירוע כזה חוגגים פעם ב- 125 שנים.

אנחנו היום חוגגים 125 שנה להקמת בית החולים. הנזירה סיון ליון ממסדר הנזירות הרחמניות הקימה בשנת 1898 את בית החולים הצרפתי במענה לדרישת התושבים להקמת בית חולים וזאת בדרכו של הקדוש סנט וינסנט שבנויה על אהבה , נתינה ועזרת הנזקקים.

בית חולים צרפתי פעל בתחילתו בתוך בית קטן סמוך לבית החולים כאן עם 17 מיטות אשפוז. ומאז בית החולים שרד הרבה אתגרים והגביר את שירותיו לאורך השנים. הנזירות שהתנדבו לתת שרות רפואי באותו זמן ולפני קום המדינה היו נוסעות למרחקים כדי לתת טיפול רפואי לתושבים , כל זה נעשה מתוך חמלה, נתינה ואהבה. בית החולים בתחילת דרכו ועד לתקופה רבת שנים הופעל על ידי הנזירות ומתנדבים מהעולם (בעיקר צרפתיים).

לאורך השנים בית החולים גדל , עד שהגיע היום ל- 148 מיטות..

בית החולים היום הינו בית חולים ציבורי מודרני הכולל שרותים רפואיים בתחומים הבאים: נשים ומיילדות, ילדים ותת תחומים בילדים, טיפול נמרץ פגים, אאג, עיניים, מחלקה סיעודית, מחלקה לרפואה דחופה, חדרי ניתוח, מחלקת דימות, ומעבדות. השנה קיבלנו את אישור ורישוי משרד הבריאות לפתיחת יחידה לטיפול נמרץ ילדים, כירורגית ילדים ושרות פה ולסת.

בית החולים מסונף לפקולטה לרפואה על שם עזריאלי בצפת של בר אילן. כל המחלקות משתתפות בהוראת סטודנטים. כמו בית החולים משתתף בהוראת סטודנטים לסיעוד ומהווה שטח קליני רחב להתנסויות.

בית החולים מוכר להתמחות בתחומי השרותים השונים שיש בבית החולים , לאורך השנים בית החולים סייע לעשרות של רופאים לרכוש את הכשרתם והתמחותם בבית החולים בתחומים השונים.

בית החולים מצטיין במתן שרות רפואי איכותי ובטוח , כך שהוא היה מבין הראשונים להשיג את תעודת האקרדיטציה הבינלאומית וזאת בשנת 2017. כמו כן בית החולים זכה בהצטיינויות בתחומי בטיחות הטיפול, מניעת זיהומים וטיפול בפגים לפי מדדי משרד הבריאות.

בית החולים סיפק שירותי רפואה לאורך שנים לתושבי נצרת והסביבה , במהלך תקופה הקורונה בית החולים והצוותים שלו התייצבו בקו הקדמי על מנת לעזור לתושבים להתמודד עם המגפה.

אני רוצה לברך את עובדות ועובדי בית החולים , חברי ההנהלה, מנהלי מחלקות ושירותים , עובדי מנהל ומשק, וכלל העובדים על עשייה ונתינה לאורך שנים . וכאן המקום להגיד לכם שבזכותכם כולכם ללא יוצא מן הכלל השליחות שהחלה לפני 125 תמשיך עוד ועוד

כאן המקום להזכיר לכולנו שיש אתגרים רבים למערכת הבריאות בישראל בכלל. אנחנו בבית החולים הצרפתי מתמודדים עם אתגרים אלו כגון משאבים ותקציבים. יחד עם זאת בית החולים מתמודד עם אתגרים נוספים ויותר חשובים וקשים שהם רלוונטים להיותנו בית חולים קטן, בפרירפיה ונמצא בחברה הערבית. אנו בהנהלת בית החולים מודעים לכל האתגרים האלו ועושים כל יכולנו להצעיד את בית החולים לחוף המבטחים יחד עם התקדמות שמתן שרותים ,הכנסת טכנולוגיות חדשות, וקידום חדשנות בבית החולים.

אני רוצה לאחל לנו המשך עשייה והצלחה והתפתחות….

אני מודה לכם אורחים נכבדים על כך שהגעתם היום להשתתף בחגיגות שלנו מה שהעצים את היום הזה…

נתראה בחגיגות הבאות…

Uncategorized

Comments are disabled.